ro O VIZIUNE INTEGRATIVĂ A RESPONSABILITĂŢII INTREPRINDERILOR
fr UNE VISION INTÉGRATIVE DE LA RESPONSABILITÉ SOCIALE DES ENTREPRISES
  • Macarie,  Cristina
    UNIVERSITATEA „ALEXANDRU IOAN CUZA” DIN IAŞI, ROMÂNIA
Abstract
Articolul nostru se referă la câteva aspecte legate de conceptul de responsabilitate socială în întreprinderi. De-a lungul anilor, acest termen a dobândit mai multe semnificaţii, de la obligaţia impusă de un comportament abuziv al întreprinderilor la necesitatea unei participări active în interiorul societăţii. Civismul întreprinderilor pare să reprezinte nu numai un ghid al bunelor maniere după care se conduc acţiunile organizaţiilor ci exercită o mare influenţă asupra imaginii lor, a reputaţiei sau a performanţei financiare. Alegerea unei atitudini responsabile din punct de vedere social nu garantează automat succesul şi adeseori este însoţită de riscuri majore. Viziunile opuse privind responsabilitatea socială a întreprinderilor găsesc un echilibru în teoria care plasează profitul optim la întâlnirea dintre presiunile sociale şi cele financiare.
Abstract
Notre article traite quelques aspects liés au concept de responsabilité sociale des entreprises. Le long des années, ce teme a eu plusieurs significations, de l’obligation imposée par un comportement abusif des entreprises à la nécessité d’une partcipation active à l’intérieur de la société. Le civisme d’entreprise semble représenter plus qu’un guide de bonne conduite qui dirige les actions des organisations, tout en exerçant une grande influence sur leur image, réputation ou performance financière. Le choix d’une attitude responsable du point de vue social ne garantit pas automatiquement le succès et s’accompagne souvent de risques majeurs. Les vues opposées sur la responsabilité sociale des enterprises trouvent un équilibre dans la théorie qui place le profit optimum au croisement des pressions sociales et financières.