Bălăiță, R.
                
                
                roSTRATEGII DE INFORMARE A CITITORULUI/SPECTATOR ÎN LE PIÉTON DE L’AIR DE EUGÈNE IONESCO
                frSTRATÉGIES D’INFORMATION DU LECTEUR/SPECTATEUR DANS LE PIÉTON DE L’AIR D’EUGÈNE IONESCO
                
             
            
         
        
            
                
                        Furci, G.; Duvernois, M.
                
                
                roLA URMA URMEI, «ASTA NU-I DECÂT LITERATURĂ »  SIMULARE, MINCIUNĂ, MANIPULARE ÎN OPERA AGOTEI KRISTOF
                frAPRÈS TOUT, « CE N’EST QUE DE LA LITTÉRATURE » FEINTISE, MENSONGE, MANIPULATION DANS L’ŒUVRE D’AGOTA KRISTOF
                
             
            
         
        
            
                
                        Useche Sandoval, T.
                
                
                roFILIAŢIE PRIN FICŢIUNE ÎN LA VIE EST UN SONGE DE CALDERON DE LA BARCA
                frLA FILIATION PAR LA FICTION DANS LA VIE EST UN SONGE DE CALDERÓN DE LA BARCA
                
             
            
         
        
            
                
                        Grecu, V.
                
                
                roVOCE MASCATĂ, VICLENIE  VERBALĂ ŞI MIRAJ AL SURSELOR ÎN CÂTEVA ROMANE POPULARE ROMÂNEŞTI
                frVOIX DEGUISEE, RUSE VERBALE ET MIRAGE DES SOURCES DANS QUELQUES ROMANS POPULAIRES ROUMAINS
                
             
            
         
        
            
                
                        Romedea, A.
                
                
                roSĂ DEGHIZEZI CUVINTELE FĂRĂ SĂ LE ASCUNZI
                frDÉGUISER LES MOTS SANS LES CACHER
                
             
            
         
        
            
                
                        Bernard, K.
                
                
                roPREFĂCĂTORIA, ULTIMĂ VALOARE A IUBIRII CURTENEŞTI ? ROLUL LUI GUILLEM DE NEVERS ÎN FLAMENCA  ŞI AL ELVIREI ÎN CASTIA GILOS
                frLA RUSE, ULTIME VALEUR DE LA FIN’AMOR ? LE RÔLE DE GUILLEM DE NEVERS DANS FLAMENCA  ET D’ELVIRA DANS CASTIA GILOS
                
             
            
         
        
            
                
                        Herbet, A.
                
                
                roFICŢIUNEA MISTIFICATOARE ÎN ARTĂ : CAZUL YES MEN-ILOR
                frLA FICTION MYSTIFICATRICE EN ART : LE CAS DES YES MEN
                
             
            
         
        
            
                
                        Wittig-Tsoller, N.
                
                
                roSIMULARE ŞI MANIPULARE PE SCENĂ. CÂTEVA ŞIRETLICURI SÂNGEROASE DIN TEATRUL ELISABETAN
                frFEINTE ET MANIPULATION SUR SCÈNE. QUELQUES RUSES SANGLANTES DU THÉÂTRE ÉLISABÉTHAIN
                
             
            
         
        
            
                
                        Coulibaly, N.
                
                
                roMANEVRE DE PERSUASIUNE ELECTORALĂ ÎN DISCURSURILE LUI LAURENT GBAGBO
                frMANŒUVRES DE PERSUASION ÉLECTORALISTE DANS LES DISCOURS DE LAURENT GBAGBO
                
             
            
         
        
            
                
                        Savin, P.
                
                
                roCUVINTE ŞI LUCRURI. « DEGHIZAREA » CÂTORVA TERMENI ROMÂNEŞTI DE ORIGINE ORIENTALĂ 
                frMOTS ET CHOSES. « LE DÉGUISEMENT » DE QUELQUES TERMES ROUMAINS D’ORIGINE ORIENTALE
                
             
            
         
        
            
                
                        Leclerc, N.
                
                
                ro« EL ESTE CEL CE SE JOACĂ DE-A ADEVĂRUL. TRIŞAREA ÎL OBLIGĂ SĂ MIZEZE PE ESENŢIAL ». ILUZIA ŞI JOCUL LA GIONO ŞI ARAGON
                fr« C’EST LUI QUI JOUE LA VERITE. TRICHER L’OBLIGE À MISER L’ESSENTIEL ». L’ILLUSION ET LE JEU CHEZ GIONO ET ARAGON
                
             
            
         
        
            
                
                        Sandrine Massolou, I.
                
                
                frL’ARCHÉTYPE D’UNE SOCIÉTÉ MIMÉTIQUE DANS LE ROMAN ANTILLAIS CONTEMPORAIN
                roARHETIPUL UNEI SOCIETĂŢI MIMETICE ÎN ROMANUL  ANTILEZ CONTEMPORAN
                
             
            
         
        
            
                
                        Wolfgan Mounziegou-Mombo, N.
                
                
                roLITERATURA ORALĂ LA FRONTIERA DINTRE MISTIFICARE ŞI MANIPULARE ÎN SOCIETĂŢILE TRADIŢIONALE DIN GABON
                frLA LITTÉRATURE ORALE AUX FRONTIÈRES DE LA MYSTIFICATION ET DE LA MANIPULATION DANS LES SOCIÉTÉS TRADITIONNELLES AU GABON
                
             
            
         
        
            
                
                        Marcoci, S.
                
                
                roSTRATEGII DE MOBILIZARE A RECEPTORULUI ÎN DISCURSUL PUBLICITAR
                frSTRATÉGIES MOBILISATRICES DU RÉCEPTEUR DANS LE DISCOURS PUBLICITAIRE
                
             
            
         
        
            
                
                        Labère, N.
                
                
                ro « MISTIFICAREA VILLON » : VICLENIE, ÎNŞELĂCIUNE ŞI FICŢIUNE ÎN RECUEIL DES REPUES FRANCHES DE MAISTRE FRANÇOIS VILLON ET DE SES COMPAGNONS  (1480-1500)
                fr« LA MYSTIFICATION VILLON » : RUSE, TROMPERIE ET FICTION DANS LE RECUEIL DES REPUES FRANCHES DE MAISTRE FRANÇOIS VILLON ET DE SES COMPAGNONS (1480-1500)
                
             
            
         
        
            
                
                        Ciobanu, E.
                
                
                roMISTIFICĂRILE METAFOREI POETICE
                frLES MYSTIFICATIONS DE LA MÉTAPHORE POÉTIQUE
                
             
            
         
        
            
                
                        Matei, C.
                
                
                roSĂ ÎNŞELI PENTRU A-ŢI SALVA VIAŢA
                frRUSER POUR AVOIR LA VIE SAUVE
                
             
            
         
        
            
                
                        Munteanu, E.
                
                
                roSCENA ANILOR CINCIZECI CA THEATRON
                frLA SCÈNE DES ANNÉES CINQUANTE COMME THEATRON
                
             
            
         
        
            
                
                        Aştirbei, C.
                
                
                roMETAFORA CA ELEMENT DE MISTIFICARE ŞI DE MANIPULARE DISCURSIVĂ
                frLA MÉTAPHORE COMME ÉLÉMENT DE MYSTIFICATION ET DE MANIPULATION DISCURSIVE
                
             
            
         
        
            
                
                        Triki, S.
                
                
                roMETAMORFOZĂ ŞI MISTIFICAREA REALITĂŢII ÎN SPAŢIUL LITERAR, LOC DE CREAŢIE ÎN ITALIA SECOLULUI XX
                frMÉTAMORPHOSE ET MYSTIFICATION DE LA RÉALITÉ DANS L’ESPACE LITTÉRAIRE, LIEU DE CRÉATION, DANS L’ITALIE DU XXe SIÈCLE
                
             
            
         
        
            
                
                        Péréa, F.
                
                
                roŢIPETELE ŞI FUNCŢIA LOR MOBILIZATOARE ÎN JOCURILE TELEVIZATE
                frLES CRIS ET LEURS USAGES CAPTATOIRES DANS LES JEUX TÉLÉVISÉS
                
             
            
         
        
            
                
                        Dumas, F.
                
                
                roMINCIUNĂ, MIMETISM ŞI DEGHIZARE ÎN CONSTRUCŢIA IDENTITARĂ A ANUMITOR ROMÂNI DIN FRANŢA : TRĂDAREA LIMBII MATERNE
                frMENSONGE, MIMÉTISME ET DÉGUISEMENT DANS LA CONSTRUCTION IDENTITAIRE DE CERTAINS ROUMAINS EN FRANCE : LA TRAHISON DE LA LANGUE MATERNELLE
                
             
            
         
        
            
                
                        Khelouiati, S.
                
                
                roMIMETISM ŞI SIMULARE ÎN PIESA LES JUMEAUX VÉNITIENS DE C. GOLDONI
                frMIMÉTISME ET FAUX-SEMBLANT À TRAVERS LA PIÈCE THÉÂTRALE LES JUMEAUX VÉNITIENS DE C. GOLDONI
                
             
            
         
        
            
                
                        Mastacan, S.
                
                
                roSĂ INFLUENŢEZI FĂRĂ SĂ ÎNŞELI. SIMULAREA, MINCIUNA, MANIPULAREA FAŢĂ ÎN FAŢĂ CU DISCURSUL ARGUMENTAT
                frINFLUENCER SANS TROMPER. FEINDRE, MENTIR, MANIPULER FACE À LA PAROLE ARGUMENTÉE
                
             
            
         
        
            
                
                        Gad El Hak, F.
                
                
                roDE LA “BIG BROTHER” LA “STAR ACADEMY” : MANIPULAREA MENTALITĂŢILOR, MANIPULAREA NOŢIUNILOR
                frDU “BIG BROTHER” À LA “STAR ACADEMY” : MANIPULATION DES MENTALITÉS, MANIPULATION DES NOTIONS
                
             
            
         
        
            
                
                        Strungariu, M.
                
                
                roÎN CĂUTAREA UNEI IMPOSIBILE AUTENTICITĂŢI. AUTOBIOGRAFIA ŞI FICŢIUNILE REALULUI
                frÀ LA RECHERCHE D’UNE AUTHENTICITÉ IMPOSSIBLE. L’AUTOBIOGRAPHIE ET LES FICTIONNALISATIONS DU RÉEL